אם בציבור הכללי המייל משמש בעיקר כדי לקבל הודעות מהעבודה, חשבוניות מהבנק וכדומה, בעוד הוואצפ׳ משמש להעברת מסרים מיידיים, שיתוף בתמונות וכדומה, אצל החרדים הסיפור של המייל הוא שונה לגמרי.
זה הכלי המרכזי שדרכו מעבירים חוויות משפחתיות, תמונות, סרטונים, וגם… דרכו מקבלים תוכן מגוון מאוד. חדשות, מוזיקה, תוכן אקטואלי ומעשיר ועוד ועוד.
איך התפתחה המגמה הזו? מאוד פשוט. האינטרנט החרדי הוא מסונן בסינון קפדני מאוד כך שרק אתרים מסוימים פתוחים לגולש ואחד מהם הוא כמובן המייל. בנוסף, יש אחוזים לא מבוטלים במגזר החרדי שהגישה שלהם לאינטרנט היא אך ורק דרך המייל.
הידעתם? חברת נטפרי שאחראית על סינון האינטרנט של מאות אלפי חרדים, מוכרים נטסטיק קטן דרכו אפשר לגלוש… נכון, במייל בלבד!
באופן אוטומטי המייל הפך לכלי עיקרי עבור מפרסמים שרוצים להגיע למגזר החרדי ולקבל את תשומת הלב שלו.
אז איך מגיעים למאות אלפי חרדים דרך המייל? נתחיל עם סקירה קצרה של ערוצי המייל השונים.
אלו ערוצי פרסום ניתן למצוא במייל?
כפי שכבר כתבנו, המייל מספק מגוון רחב של ערוצי פרסום, קהלים שונים ותחומי עניין שונים.
כך למשל, אפשר לראות כאן בתמונה למטה קבוצה שבה המשתמשים מקבלים את הסינגלים החדשים שיוצאים.
רגע… למה הם לא הולכים ליוטיוב? לסופטיפיי? חסום להם! הם צריכים את המייל כדי לקבל את המוזיקה.
ופה אפשר לראות מגזין תוכן לנשים חרדיות שמגיע במייל וזמין לקריאה דיגיטלית.
במגזין אפשר לפרסם פרסומות ובלחיצה על הכפתור עוברים לדף הנחיתה כמו בדוגמה הזו.
יש גם קבוצות שעוסקות יותר במכירה של מוצרים, מבצעים והזדמנויות, כמו למשל, הקבוצה הזו:
אם נסתכל על כלל הקבוצות במייל, נגלה שהן מונות עשרות רבות של קבוצות שונות ובכל קבוצה יש עשרות אלפי אנשים / נשים.
אחרי שהכרתם את המדיה החרדית במייל, בטח תרצו לדעת איך נראות שם הפרסומות.
איך נראות פרסומות שמתפרסמות במייל?
שאלה מעולה. בשונה מרשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק, בהם יש סטנדרט יחסית ברור לגודל המודעות והאופן שבו הם יופיעו ברשת החברתית כאן זה ישתנה מקבוצה לקבוצה.
צריך להכיר כל קבוצה כדי להבין איך לפרסם לה באופן המיטבי.
יש קבוצות שניתן להשתמש במלל ארוך עם מספר תמונות באמצע, כמו דף נחיתה קטן שמופיע בגוף המייל, אפשר לראות דוגמה בתמונה פה.
ולעומתן יש קבוצות שמספיקה תמונה אחת טובה עם מלל קצר ולינק.
חשוב לדעת: לכל פרסומת שתרצו לפרסם, רצוי לשלוח כתובת מייל לשליחת הודעות עבור אלו שדף הנחיתה שלכם יהיה חסום להם. (ותמיד יהיו כאלו)
כמה עולה הפרסום במייל?
הפרסום במייל נמכר לפי פרסומים. כשאנחנו ניגשים לעשות קמפיין ללקוח, אנחנו בוחנים את התקציב שלו ולפי זה רוכשים לו פרסומות מבעלי הקבוצות השונות במייל.
זה אומר, שאם תרצו לפרסם מודעה אחת שתופיע במייל שיוצא באותו היום, תשלמו על אותה המודעה.
כמה תשלמו? הפרסום במייל נע בין 300 ש״ח לפרסומת ועד ל-2200 ש״ח. טווח המחירים הרחב יחסית נובע מהקהלים השונים שיש בקבוצות.
יש קבוצות שמוגדרות פרימיום יותר, עם תוכן מאוד איכותי וגם הקוראים שם במעמד סוציו אקונומי גבוה יחסית למגזר החרדי ויש קבוצות פשוטות יותר עם פרסומים זולים יותר.
על מה צריך להקפיד בפרסום במייל?
לאחר עבודה עם מעל 100 מותגים שונים במגזר החרדי, הבננו כמה דברים על המייל ואנחנו מגישים לכם אותם היום כטיפים מהירים – שימו לב:
- הדבר הראשון והחשוב ביותר זה להבין מה נושא הקבוצה כדי להבין איזה קהל תוכלו למצוא שם.
- להבין אלו סוגי פרסומות תוכלו לפרסם. יש קבוצות שיאפשרו לכם לשלוח מייל נפרד רק עם הפרסומת שלכם, הפרסום הזה כנראה יהיה יקר יותר, אך ברוב המקרים – משתלם.
- לוודא את אחוזי הפתיחה של המייל.
- לתת מקסימום אפשרויות תקשורת איתכם. דף נחיתה להשארת פרטים. שליחת מייל וטלפון להתקשרות.
לסיכום וסיום:
המייל הוא כלי מרכזי בקמפיינים שלכם עבור המגזר החרדי, צריך לדעת איך לעבוד איתו כדי לנצל את הכוח הגדול שלו ולהגיע באמת למאות אלפי חרדים.
הבנה של קהל היעד שלכם בתוך המגזר החרדי, תעזור לכם להשיג את המדיות הנכונות עבורכם ולהשיג תוצאות טובות בעלות נמוכה.