כך תבחרו משרד פרסום חרדי!

אז החלטתם להתרחב ולהגיע גם למגזר החרדי, מזל טוב! השלב הבא הוא למצוא משרד דיגיטל רציני שידע לתת את המענה ולעשות לכם שיווק לקהל החרדי. איך בוחרים משרד פרסום שיתאים לצרכים שלכם? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

את הכתבה הזו אנחנו מוציאים לאור, אחרי שנתקלנו בתופעה הבאה שוב ושוב. חברות רוצות לפנות למגזר החרדי, אבל מעבר לרצון הזה שגורם להם לפנות למשרדים שונים, הרבה פעמים הם נמצאים בנקודת מוצא מאוד מבלבלת, מכיוון שאין להם שום ידע על המגזר ואיך הפרסום בו מתנהל. 

האם להשקיע בעיתונות? שמענו שהחרדים אוהבים לקרוא עיתונים… אולי להשקיע ברדיו קול חי? או קול ברמה? ואולי בכלל בדיגיטל? בנוסף, לאותן חברות אין שום דרך אמיתית לבחון פעילות של משרד פרסום חרדי כדי לדעת האם זה יכול להתאים לקייס שלהם. נוסיף על כל זה את חוסר ההיכרות עם התרבות החרדית ונקבל חוסר אונים מוחלט בבחירת המשרד המתאים.

זו בדיוק המטרה של המאמר הזה!!! לעשות סדר ככל שניתן, לחדד איתכם ביחד את הצורך שלכם כך שיהיה לכם די ברור מי המשרד שיוכל להתאים לדרישות שלכם.

אז איך בעצם עובד פרסום חרדי? 

פרסום לקהל החרדי שונה ב-180 מעלות מפרסום למגזר הכללי. נתחיל במסרים. המסרים שתרצו להגיש למגזר החרדי, בהרבה מקרים, יהיו שונים מאוד מאלו שאתם מפרסמים במגזר הכללי. 

למעשה, יש מצב גדול שאת הפרסומות שיצרו עבורכם במגזר החרדי, לא לגמרי תבינו וזה בסדר. זה אומר שהקופירייטר עשה עבודה טובה. 

הנה דוגמה שתמחיש לכם עד כמה זה יכול להיות שונה.

 

אתם יכולים לראות במסגרת האדומה את המילים ״משטיבל לעסק שיטתי״. מה זה אומר? לאדם מהמגזר הכללי, זה כנראה פחות מובן, אבל אין חרדי שלא יבין את המשמעות. 

וזו עוד דוגמא לכותרת של כתבה בסלנג חרדי:

גם אם נשים בצד את המסרים, בשביל לפרסם אפקטיבי במגזר החרדי צריך להכיר לעומק את ערוצי הפרסום ויש רבים כאלו. 

איזה עיתונים נחשבים? לאיזה קהילות חרדיות הם פונים? 

אלו ערוצים דיגיטליים מומלצים? איזה קהלים נמצאים באותם ערוצים? באלו שעות כדאי לפרסם בערוצים אלו לחשיפה מקסימלית? 

חשוב להבין שהמדיות במגזר החרדי אינן דומות בשום צורה לרשתות חברתיות, שם האלגוריתם דואג לחשוף אותך לפי תקציב הפרסום ששמת. 

במדיות החרדיות, התשלום הוא פר פרסום. אם אתם רוצים להכיר יותר לעומק את המדיות החרדיות, תוכלו להציץ כאן.

אבל בגדול, המדיות החרדיות מורכבות מ:

 

  • מייל – רשימות תפוצה גדולות במייל. 
  • ווצאפ׳ – קבוצות ווצאפ׳ גדולות במגוון נושאים וסטטוסים. 
  • אתרים חרדים. 
  • פורומים באתרים החרדיים. 
  • פודקאסטים. (חדש יחסית) 

 

משרד הפרסום שאתם בוחרים, צריך 2 מיומנויות קריטיות כדי להצליח בפרסום. האחת, להכיר את הלקוח החרדי, השפה והתרבות שלו. שתיים, להתמצא בכל המדיות השונות והקהלים שנמצאים בהם, עוד נרחיב על זה בהמשך, אבל לפני זה, נעבור לעוד נקודה סופר חשובה.

 

ליצור אימון עם המגזר החרדי, זה לא כזה פשוט… 

 

הרבה חברות שפנו אלינו כדי לעשות שיווק למגזר החרדי, נתנו לנו את התחושה כאילו הלקוח החרדי, לא מהסס לרכוש שירותים ומוצרים מבלי לבדוק לפני כן על מה מדובר. 

אז זהו, שזה ממש ממש לא נכון. למעשה, זה בדיוק הפוך. הלקוח החרדי הוא לקוח די חשדן, הוא שואל הרבה שאלות, הוא רוצה להבין לעומק והוא הרבה יותר לא פראייר מהישראלי המצוי. המשמעות היא שלרכוש את האמון של הקהל החרדי זה לא דבר פשוט. 

מאידך, כשאתם כבר רוכשים את האמון שלהם, תהיה לכם הצפה של פה לאוזן, כי זה ציבור שחי בקהילות ושירות טוב מתפשט כאש בשדה קוצים, בעיקר אם הוא גם במחיר נגיש. 

לנקודה הזו יש שתי השלכות. השלכה ראשונה היא לצוות המכירות שלכם, שיצטרך לדעת למכור ללקוח החרדי בצורה נכונה, (אל דאגה, אפשר לקבל על זה הדרכה מסודרת) 

וההשלכה השנייה וזה מה שנוגע לענייננו, זה תהליך יצירת האמון בשיווק מול המגזר החרדי על ידי משרד הפרסום. כפי שכבר אמרנו, המגזר החרדי לא יפגוש את התוכן שלכם באינסטגרם, בטיקטוק או פייסבוק ולכן, אתם צריכים דרך אחרת לבנות את האימון איתו באמצעות תוכן. 

הנה דוגמה לדרך סלולה ליצירת אמון מול המגזר החרדי…

המשרד שאתם בוחרים, צריך להציג לכם תוכנית סדורה איך הוא הולך לבנות את האמון של החברה שלכם מול המגזר החרדי, איזה תוכן הוא יציג להם והדבר השני והלא פחות חשוב, זה איך הולך להיבנות המשפך השיווקי עבור יצירת הלידים? 

כלומר, כמה שלבים יהיו לגולש לפני שהוא משאיר פרטים…

שיחת ייעוץ [חינם] על שיווק למגזר החרדי בדיגיטל:

רוצים לדעת מה הפוטנציאל של העסק שלכם במגזר החרדי? תרגישו חופשי ליצור איתנו קשר. 

דוגמה: 

אם אתם מגיעים למשרד פרסום שמתמחה במגזר החרדי, יש לכם תוכנית ליווי שעולה 7000 ש״ח והוא מציע לכם לעשות דף נחיתה להביא לידים, זו טעות קריטית. אמנם הוא יביא לידים ויפטור את עצמו מאחריות, אבל הסיכוי שהם יסגרו, נמוך ביותר. בקיצור… לברוח😉

פרסום לקהל החרדי – מיתוג לעומת שיווק:

נקודה נוספת שכדאי לחקור מול המשרד שאתם עומדים מולו במגעים הוא תחום המומחיות שלו. 

חברות רבות מפרסמות ללקוח החרדי, אבל בעוד שהרבה מהן מתמקדות במיתוג והחדרת המותג למודעות של המגזר החרדי, יש חברות שירצו דווקא לידים. 

חשוב להבין את הצורך שלכם. במהלך החיפוש שלכם, אתם תמצאו משרדים שיראו לכם פרויקטים מרשימים, אך למעשה לא מדובר בהבאת לידים מהמגזר החרדי, אלא בתהליכי מיתוג מורכבים יותר ויהיו משרדים שיראו לכם תהליכים שיווקיים שיצרו לידים בקצה. 

אז האם אתם צריכים לידים או מיתוג או גם וגם? על פי רוב, כל משרד יתמחה במשהו ספציפי.

בחינת קמפיינים של משרד הפרסום שאתם עובדים מולו:

כמובן שלפני שאתם חותמים חוזה מול הסוכנות, כדאי לבדוק את הקמפיינים שנעשו עד כה בקהילה החרדית. מה אתם רוצים לראות? אתם רוצים לראות שבמודעות, בקריאייטיב ובקופי, יש סלנג חרדי מובהק. (אלו בדרך כלל מילים שמישהו מהקהל הכללי לא יכיר או לא יבין את פירושם) 

משרדי פרסום שיודעים להגיע למגזר החרדי, תוכלו למצוא לא מעט, אבל קשה למצוא משרדים שמייצרים מסר ברמה גבוהה שמתכתב עם המגזר החרדי בצורה מקורית ויצרתית. 

הנה כמה דוגמאות למודעות מעולות שמתכתבות עם הלקוח החרדי:

בחנו את הקריאייטיב והמסרים שמשרד הפרסום מפיק והרמה שלהם.

מדידת נתונים – לא מה שחשבתם! 

דבר נוסף ולא פחות חשוב, מדידת נתונים. מכיוון שהפרסום במגזר החרדי הוא לא ברשתות חברתיות, אין את הדאשבורד של פייסבוק שיראה לכם כמה צפיות היו, כמה קליקים וכמה לידים אפילו… 

זו העבודה של המשרד לעקוב ולשמור את כל הנתונים עבורכם. כשאתם בוחנים משרד פרסום לעבוד איתו, נסו לראות לוחות מעקב שלו אחרי פרסומים. 

אתם אמורים לראות לוח שבו יש את רשימת כל המדיות שבהם פרסמו, כולל דוחו״ת של כמות התנועה, הקליקים, הלידים. 

אנחנו למשל, משתמשים ב-lookerstudio

בצד שמאל ניתן לראות את שמות המדיה ובצד ימין את הנתונים.

שיחת ייעוץ [חינם] על שיווק למגזר החרדי בדיגיטל:

רוצים לדעת מה הפוטנציאל של העסק שלכם במגזר החרדי? תרגישו חופשי ליצור איתנו קשר. 

עלויות – כמה עולה לפרסם במגזר החרדי? 

השאלה הזו היא טריקית כי היא קצת כמו לשאול, כמה עולה לפרסם בפייסבוק או באינסטגרם, זה תלוי בתקציב הפרסום שאתם מחליטים, אבל ננסה לעשות סדר. 

את התשובה נחלק לשתים. עלויות המדיה במגזר החרדי ועלויות של משרדי הפרסום השונים שמתמחים במגזר החרדי. 

כבר דיברנו על זה שהפרסום בדיגיטל החרדי שונה מאוד מהמגזר הכללי. מקומות הפרסום הם לרוב קבוצות מייל, וואצפ׳, אתרים חרדים וסטטוסים בוואצפ׳ ולכן התמחור כאן הוא מאוד מעניין: 

להלן טבלה עם נתוני המחירים לפי המדיות השונות: 

סוג המדיה

מחיר

אתרים חרדים 

1500 – 15000 ש״ח. 

קבוצות ווצאפ׳ 

500 – 1000 ש״ח 

סטטוסים 

800 – 3500 ש״ח 

רשימות תפוצה במייל

300 – 2500 ש״ח. 

כפי שאתם רואים טווחי המספרים בטבלה די גדולים וזה נובע מהסוגים הרבים של המדיות. כדי להבין את תמחור המדיות צריך להסתכל על כמה פרמטרים. 

התמחור של המדיה נקבע לפי: 

  • כמות האנשים שמבלים במדיה. 
  • סוג הקהל שנמצא שם. 
  • סוג התוכן שהם מקבלים. 
  • האם יש שם מוביל דעת קהל שנותן המלצה על המוצר. 

למשל, מדיה עם 20,000 איש שכוללת בעיקר בעלי עסקים, תתומחר כנראה יקר יותר בגלל שיש שם קהל ספציפי במעמד סוציו אקונומי גבוה יותר יחסית ללקוח החרדי. 

בתמונה כאן ניתן לראות חלק מטבלה שכוללת מעל 200 מפרסמים שונים במדיה החרדית. 

ועכשיו נדבר על מה שכנראה מעניין אתכם לא פחות, כמה יגבו המשרדים השונים על פעילות דיגיטלית מקיפה במגזר החרדי? 

אז כמובן שלכל משרד יש את התמחור שלו בהתאם להיקף הקמפיין שתרצו לעשות, אבל המחירים נעים בין 20 אלף ש״ח לקמפיין בסיסי ל-80,000 ש״ח לקמפיינים גדולים יותר. רוב המשרדים יחייבו אתכם לעבודה לכמה חודשים מראש ומכאן נגזרים הסכומים האלו. 

מותר לנו לדבר על עצמנו טיפה? 😃

אם כן, אז רק נגיד שאנחנו מאפשרים גם ללקוחות יותר קטנים ליהנות מהמגזר החרדי כאשר אנחנו בונים לעסק את כל התשתית לשיווק במגזר. דפי נחיתה, אימיילים, משפכים שיווקיים ו… אחרי שכל זה מוכן, מחברים אותו לפרילנסר שמנהל קמפיינים בתוך המגזר החרדי.

ככה, במקום לשלם מידי חודש למשרד פרסום 5-10 אלף ש״ח, באופן כזה ניתן להגיע לעלויות חודשיות של 2000 ש״ח בלבד (פלוס מע״מ ולא כולל הוצאות מדיה) ולהקטין באופן משמעותי את העלויות. 

בכל אופן ובכל מקרה, לא מומלץ להיכנס למגזר החרדי עם תקציב צר כמו פייסבוק ואינסטגרם, כי ייתכן וייקח זמן עד שיפצחו עבורכם את העבודה מול הקהל החרדי ובינתיים הקמפיינים צריכים להמשיך לעבוד.

שיחת ייעוץ [חינם] על שיווק למגזר החרדי בדיגיטל:

רוצים לדעת מה הפוטנציאל של העסק שלכם במגזר החרדי? תרגישו חופשי ליצור איתנו קשר. 

לסיכום וסיום, 

וואו, הגענו לסוף, ואם הגעתם עד לפה, אז בכלל שאפו! כמו שאתם רואים הפרסום במגזר החרדי הוא עולם שלם והשתדלנו לתת כמה שיותר מידע רלבנטי שיעזור לכם בבחירת משרד פרסום מתאים. 

כשאתם בוחרים משרד פרסום שמתמחה במגזר החרדי, תרצו לבחון את הנקודות הבאות: 

 

  • לראות שמשרד הפרסום מכיר היטב את הקהל החרדי וזה מתבטא בפרסומות ובקריאייטיב שיוצא מתחת ידיו. 
  • לראות שמשרד הפרסום בונה לכם תוכנית מדיה מפורטת ומכיר היטב את כל המדיות החרדיות. 
  • לבחון את דרך מדידת הנתונים בתוך המדיות החרדיות. 
  • לבדוק מבנה עלויות של מדיה ומבנה עלויות של המשרד עצמו ולעשות השוואה. 

 

להיכנס למגזר החרדי, זה מרגש, זה קהל חדש, תרבות חדשה ולקוחות חדשים. אנחנו רוצים לאחל לכם בהצלחה עם כל משרד שתבחרו לעשות איתו מהלך להביא את המוצרים והשירותים שלכם למגזר החרדי.

אהבתם? שתפו!

כתב חרדיגיטל:
ישראל בן נעים
חרדיגיטל

לפרסם לקהל החרדי- מכאן זה מתחיל!

באמצעות 200 מדיות שונות אנחנו מגיעים למעל 600,000 חרדים שנמצאים בדיגיטל מתחת לראדר של המתחרים שלך.

שאלה? כתבו לנו!

קורס חינמי ישירות למייל

6 הצעדים שיעזרו לך להגיע ל-600,000+ לקוחות חרדיים שמתחבאים באינטרנט ולהפוך אותם ללקוחות משלמים.

מיד לאחר ההרשמה תקבל גישה ל:

ששששש.......
למגזר החרדי בישראל
יש חוקים משלו....
אנחנו מכירים אותם מקרוב!