איך מודדים את תוצאות הפרסום בדיגיטל החרדי?

יש משפט שאומר ״מה שלא מודדים אי אפשר לשפר״ זה נכון לגבי כל דבר בחיים ובפרט לגבי הדיגיטל. אז איך מודדים מקורות תנועה ״מיוחדים״ כמו הדיגיטל החרדי. כל התשובות במאמר הבא.
היתרון של הדיגיטל על הפרינט הוא ברור. הכול מדיד. אבל כשניגשים לדיגיטל החרדי, זה נראה קצת אחרת. איך מודדים תנועה שמגיעה מעשרות מקורות שונים בוואצפ׳? איך מודדים תנועה שמגיעה מעשרות מקורות שונים במייל?   אם אנחנו לא יודעים כמה עולה לנו להביא גולש לדף, אם אנחנו לא יודעים כמה עולה לנו ליד, אם אנחנו לא יודעים מאלו מדיות הגיעו הלידים הכי טובים, איך נוכל לשכפל את מה שעובד? ואיך נוכל להעיף את מה שלא עובד? לא נוכל.   

מה ההבדל בין זה לרשתות חברתיות? 

  ובכן,  בפייסבוק וגוגל יש מערכות מעקב אינטגרליות כחלק מהשירות למפרסמים, אבל כמשמפרסמים בעשרות רשימות תפוצה שונות,  בעשרות קבוצות וואצפ׳ או לא מעט אתרים, איך מודדים את זה?   אז כן, גם פה גוגל באה לעזרתנו.   

הכירו את ה-looker studio:

הלוקר סטודיו מאפשר לנו למשוך נתונים מגוגל אנליטיקיס ובכך להבין מה כל מדיה נתנה לנו ברמת התנועה וברמת ההמרות.  ככה זה נראה.      כמו שאפשר לראות בתמונה, יש לנו את כל הנתונים מהקמפיין למעלה.  וממש כאן למטה אפשר לראות כמה תנועה הגיעה מכל מקור. בשלב הבא אנחנו רואים את כמות הלידים. 

איך מנתחים את הנתונים ומשפרים את הקמפיין? 

כשיש לנו נתונים ביד, אנחנו יכולים להיות רגועים.  כי אנחנו יכולים להבין איפה הבעיה, אם ישנה ומה צריך לשפר.  אז איך באמת מנתחים את הנתונים ומבינים איך לשפר?   אז ככה.  יש 3 דברים שנרצה לבדוק.  
  1. המודעות. 
  2. דף נחיתה לקבלת לידים לרשימת תפוצה. 
  3. דף נחיתה של המוצר / דף מכירה. 
 

1. בדיקת אפקטיביות של מודעות. 

  את המודעות אנחנו בודקים בצורה מאוד פשוטה.  אנחנו מסתכלים כמה תנועה קיבלנו מהמודעה. למשל, אנחנו יכולים לראות כאן שאותה מודעה הביאה 350 משתמשים לדף  אז אנחנו מבינים שהמודעה עובדת, אבל כשאנחנו מסתכלים על המדיה למטה, אנחנו רואים שהגיעו רק 2 משתמשים. אנחנו יודעים שהמדיה הזו לא הביאה תנועה והבעיה היא לא במודעה.   

2.  בדיקת דפי הנחיתה. 

  בדרך כלל במשפך סטנדרטי יהיו לנו 2 דפי נחיתה.  אחד שמכניס את הליד לרשימת תפוצה בתמורה למתנה כל שהיא. הדף הנחיתה / מכירה השני בדרך כלל כבר יציע את המוצר.  אנחנו רוצים לראות מתוך כל המשתמשים שהגיעו לדף  כמה השאירו פרטים.   

3. בדיקה של דף המכירה.

  הבדיקה השלישית שנבצע היא בדיקה של הדף מכירה הארוך.  נרצה לבדוק כמה אנשים מתוך אלו שהיו בדף השאירו פרטים והתעניינו במוצר.  או לחילופין אם מדובר במכירה באמצעות ווידאו, נרצה לראות כמה מתוך האנשים שצפו בווידאו  השאירו פרטים.   

איך מתקדמים מכאן? 

כשאנחנו מבינים איפה הבעיה, קל לנו יותר להתמקד ואז לרדת עוד שלב לעומק.  נניח והבננו שיש בעיה עם המודעה, אוקיי.  עכשיו נרצה להבין איפה הבעיה במודעה? האם התמונה לא מספיק מושכת תשומת לב?  האם הקופי לא מספיק מניע לפעולה.  נייצר גירסאות שונות של קופי.  אם אנחנו רואים שהקופי עבד מעולה, אבל דווקא הדף המיר פחות טוב, נרצה לשנות כותרת, תמונה או מלל עד שנגיע לאחוז ההמרה הרצוי.  

לסיכום…

רק אחרי שאנחנו מודדים את הנתונים, אנחנו יכולים לזהות את ״האזור הבעייתי״ ולטפל בו כדי להשיג תוצאות טובות יותר. זה לא נעצר יום אחד. אנחנו אוהבים להשתפר כל הזמן ולהוכיח לעצמנו, שדווקא מה שנראה לא אפשרי, אפשרי בהחלט!

אהבתם? שתפו!

כתב חרדיגיטל:
ישראל בן נעים
חרדיגיטל

לפרסם לקהל החרדי- מכאן זה מתחיל!

באמצעות 200 מדיות שונות אנחנו מגיעים למעל 600,000 חרדים שנמצאים בדיגיטל מתחת לראדר של המתחרים שלך.

שאלה? כתבו לנו!

קורס חינמי ישירות למייל

6 הצעדים שיעזרו לך להגיע ל-600,000+ לקוחות חרדיים שמתחבאים באינטרנט ולהפוך אותם ללקוחות משלמים.

מיד לאחר ההרשמה תקבל גישה ל:

ששששש.......
למגזר החרדי בישראל
יש חוקים משלו....
אנחנו מכירים אותם מקרוב!